Till OBOS söker vi en stark relationsbyggare som Kundansvarig

OBOS Sverige AB är Sveriges ledande huskoncern och marknadsför, tillverkar och bygger monteringsfärdiga trähus. Verksamheten bedrivs inom dotterbolagen Myresjöhus AB, SmålandsVillan AB, OBOS Mark AB och OBOS Projektutveckling AB. Årsomsättningen är cirka 3,3 miljarder kronor och antalet medarbetare ca 1000. Huvudkontoret är beläget i Myresjö, strax utanför Vetlanda i Småland, där vi också har Europas modernaste produktionsanläggning. Vi har även produktionsanläggningar för volymhus i Vrigstad och Sundsvall.


Inledning:
Har du ett långsiktigt sätt att ta dig an utmaningar med ett tydligt genomförandefokus samt brinner för att leverera service i världsklass? Bra, då är det dig vi söker!

Som kundansvarig hos OBOS får du ta del av en arbetsvardag med attraktiva uppdrag där fokus ligger på att vara aktiv i kundprocessen för att skapa maximalt värde för kundnöjdheten. Här får du chansen att ansvara för kundens personliga resa genom hela kundprocessen och bistå ansvarig projektutvecklare redan från det tidiga skedet och ända in i mål!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för OBOS räkning en kundansvarig. Tjänsten avser en direktrekrytering vilket innebär att Professionals Nord sköter processen i form av urval, intervjuer och presentation för kundföretaget. Du kommer sedan anställas direkt hos OBOS.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och OBOS önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till info@professionalsnord.se

Hos OBOS erbjuds du utveckling i form av kompetensutbyte och vidareutbildningar. Här finns alla förutsättningar för att kombinera en fantastisk karriärmöjlighet med att ha det otroligt roligt på jobbet.

Arbetet sker enligt OBOS riktlinjer för NKI och nollfel-vision, vilket ställer krav på att utvärdera och förbättra arbetet inom det angivna ansvarsområdet. Följa upp försäljningsstatistik samt hålla sig à jour med distriktets marknadsläge för att på bästa sätt kunna delge projekt en relevant marknadsbild.

Inom OBOS Sverige AB bedrivs projektutveckling inom affärsområdet projektutveckling och under respektive distrikts projektutvecklingsorganisation. De flesta projekt omfattar i huvudsak 10–50 bostäder. OBOS vanligaste upplåtelseformer är äganderätt och bostadsrätt.

Arbetsuppgifter:
Som kundansvarig kommer du att fungera som en viktig stödfunktion till projektutvecklaren och affärsutvecklingschefen i samtliga OBOS projekt, vilket gör att du i rollen kommer att hantera interna såväl som externa kontakter. Du ansvarar för administration vid bostadsaffärer och sköter kundens tillvalshantering, i förekommandefall deltaga vid slut- och garantibesiktning för att ge kunden trygghet samt bevaka garantiärenden och vara projektledaren behjälplig vid fel.

Vidare bistår du projektutvecklaren vid upphandling av fastighetsmäklare, skapar samt upprätthåller relationer med fastighetsmäklarbranschen och bankkontakter. Du fungerar som länk mellan kunden och fastighetsmäklare samt banken i samband med bostadsaffärer och ansvarar för at ta fram erforderlig köp- och kundinformation.

Detta är en bred roll där arbetsuppgifterna är många och varierande. Vägen till framgång som kundansvarig hos OBOS går genom hög effektivitet, kvalité samt eget driv och stort kundfokus och gränserna för din utveckling sätts endast av dig själv.

Vi söker dig som:
Har en marknads- eller försäljningsorienterad utbildning eller motsvarande. Du har vana av kundrelationer och av att arbeta under eget ansvar mot uppsatta mål. Vi ser gärna att du besitter en god administrativ vana och har ett modernt arbetssätt avseende dokumentation samt goda IT-kunskaper, främst inom Officepaketet.

Har du erfarenhet av fastighets- och/eller byggbranschen är det meriterande för tjänsten. Förhandlingsvana ser vi som meriterande samt juridiska kunskaper, exempelvis inom konsumenttjänstlagen. Vidare ser vi gärna att du har vana av ekonomisk styrning och rapportering. Du innehar körkort B samt talar och skriver både svenska och engelska flytande då arbetets uppgifter kräver det.

Personlig lämplighet kommer vi att värdera högt i denna rekrytering. Vi ser därför att du som söker är ansvarstagande och ser till att avsluta uppstartade projekt genom att driva ditt arbete framåt självständigt. Du är serviceminded med kunden i fullt fokus och du skapar relationer vart du än går. Du kan se och förstå helheter och samband; hela köpprocessen kopplat till NKI och är strukturerad med god ordning och reda samt att du är kostnads- och resultatorienterad.

Vidare är du uthållig och trivs i ett högt arbetstempo med fokus på kvalitet och god service – du är en resurs på kontoret och ska till allra största delen av arbetet vara placerad där då ett av målen är att återkoppla till OBOS kunder inom 24 timmar. I det höga tempot som du trivs med kommer det även finnas tid för återhämtning för att du ska lyckas och bli långsiktig i rollen.

Då du i rollen representerar OBOS är du affärsmässig med en drivkraft att ständigt vilja utvecklas som person och samtidigt bidra till verksamhetens framgång.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Umeå
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Sara Gagner, 0720 50 29 91

Sök tjänsten genom att nedanstående länk. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@professionalsnord.se

Välkommen med din ansökan via nedanstående länk!
https://www.professionalsnord.se/jobb/?jaid=1686